Tuesday, June 19, 2012

a friend to remember..:) Nik Emma


     perkenalan pertama biasa je..aku satu kelas minor dgn dia..dan mula ckp dgn dia masa kelas praktikal wayang kulit tiap malam selasa. pandangan pertama dia ok jer..dan dia agak lemah lembut,tak la kasar sgt mcm aku..dan dia cantik. hehe..dia reti match tudung ngan baju..tak mcm aku,harung je..tu yg haru sket. lepas habis kelas,kami balik sekali..sbb dia hostel tekun..tpi selalu aku p mkn after kelas tu..tak la sampai tekun ngan dia..tapi masa balik tu juga la..kekadang aku selalu ckp pasal bulan kat atas tu..bulan penuh ke,bulan sabit ke..kekadang ade mlm yg takde bulan..dia tau aku mmg suka tgok bulan..:) sampai la dia jadi penyebab aku jumpa raden azmi,yg juga peminat bulan..bukan la bulan je,tpi peminat langit..jadi skang aku ade kawan utk kongsi minat aku,best kan?thanks ema.. hihi,semua org ade hobi kan..jgn ingt aku kuat berangan lak..walopun mmg (agak) kuat berangan gak..:p bia la bia la...^o^ haaa...

     persahabatan kitorang berterusan..sampai la en.jufry wakilkan kitorng berdua p UMK,kelantan.blajar mak yong. dan masa tu baru aku tau..yg ema asal dari kelantan. kat sana pun byk aku tgkap gambar bulan n gambar langit..fuhh.:) bila dah dgr ema cakap bahase kelate ngan en.jufry,en.mad.. *baru ku tahu* mek kelate rupanya..sebab b4 this..dia tak kecek kelate pom.. so,tu advantage..if nak shopping nnti bole la ema tolong tawarkan,kan? amboi..mcm la aku shopping..oh ade ade..shopping bulu mata..ahahah...utk perform mlm tu..kikikiki...bulu mato dehhh....:D "hok ni bapo kak??tigo yarrr.." oh..rindunye masa perform tu...

     aku ingt lagi masa kami masih dalam latihan..beberapa hari sebelum persembahan..emma nangis.. bila keyakinan diri semakin hilang..aku tau aku aku harus main peranan agar dia tak tambah sedih..masalahnye tak perlu aku utarakan kat sini..tp as a fren..aku satu-satunya kawan yg dia ada masa tu..duduk dlm bilik yg hny kami berdua..dgn jiran sebelah yg boleh dikatakan tak peramah.. aku kene blagak yg semua tu bnde kecil yg ema boleh harungi..cuma kena sabar..n terus bertahan la.. ckp mmg senang..tp aku taktau ape lagi yg mampu aku buat..exceli aku sebak gak..tapi aku takleh ikutkan perasaan aku untuk ikut sebak gak mcm dia..tekanan yg kitorang dapat..tuhan je yg tau..aku dgr dia call mak dia..abg dia..luahkan ape dia rasa..aku just dgr...ema dah takde ayah..so,aku tau dia sensetif gak..aku pun kene la ckp dgn hati2..pujuk..perlahan2 kitorang leh lalui saat2 susah tu sama2..dan sejaktu..perlahan-lahan gak aku kenal dia..siapa dia..diri dia..ape dia suka..perasaan dia... dan kitorang berkawan baik sampai skrg..

     ada masa lapang,kami p jalan2 tangkap gambar..emma cukup suka bergambar,aku pula cukup suka tangkap gambar..pasti la kami ada masa gembira bersama..pergi bukit kat p.seni,pi padang kawad,semata-mata ikutkan aku nk tgok langit,tgok gerhana bulan..walaupun tak nampak lagi masa tu..we have so much fun together..:) lepas ni ade lagi tak agaknye kawan yg ikutkan hobi aku ni kan... :)

     lusa ni exam..dalam beberapa hari ni..selalu dia pop-up chat aku di fb.."arina,study ke?" haha..aku jawab tak..:D sebab bila aku berfesbuk..aku sangat fokus..hihi..ema sgt sweet..ya Allah..aku sayang dia..:) lepas exam lusa ni..aku da janji nk bawa dia pi makan...lagipun dia dah last kat sini..dia akan berkonvo..aku tak pasti aku dah ada kat sini ke blum masa dia konvo..harap la ade..aku suka tgok suasana org berkonvo..:) walopun dia kakak,tahun 3 masscom,sebenarnye tahun keberapa kitorang kat sini tak jadi masalah..yg pnting..kasih syg sesama kami..walopun aku sedar..aku memang bukan kawan yg baik..aku harap..dia tau aku sayang dia.. ^_^

#emma..arina taktau nk ckp ape lagi..but..thanks..for everythng..goodluck exam nnti..:) love you...

No comments:

Post a Comment